Discovery is in de eerste week van dit jaar gestart met het aanbieden van haar nieuwe online streaming videodienst: Discovery+. Hiermee komt meteen ook een einde aan DPlay dat nog geen jaar geleden geïntroduceerd werd. Voor Discovery+ is een betaald abonnement nodig. DPlay bood deels ook gratis videocontent aan. Dat is nu verleden tijd. Lees meer
Met de introductie van de slimme televisie, of smart tv, kregen we toegang tot apps zoals het nieuws en weer. Maar het grootste voordeel was de toegang tot internet voor streaming videodiensten zoals Netflix, Videoland, Pathé Thuis en Youtube. Ondertussen kan 87% van alle Nederlandse huishoudens via de tv het internet op. Lees meer
Door de coronacrisis zagen vrijwel alle streamingdiensten het aantal abonnees in het eerste en tweede kwartaal van dit jaar fors stijgen. Door die extreme groei in de eerste helft van dit jaar vielen de groeicijfers in het derde kwartaal voor Netflix wat tegen. Dit blijkt uit de door Netflix gepresenteerde resultaten over het derde kwartaal van 2020. Lees meer
Ruim een derde van de Nederlandse consumenten overweegt om binnen nu en zes maanden een abonnement te nemen op een premium tv-zenderpakket of streamingdienst. Dat blijkt uit onderzoek dat Telecompaper tijdens het hoogtepunt van de eerste coronagolf, in mei van dit jaar, uitvoerde. Lees meer
Nederlanders die een film huren via een TV On Demand (TVOD) dienst maken daarvoor het meest gebruik van het interactieve menu van de eigen tv-aanbieder. Dat blijkt uit een onderzoek dat Telecompaper via haar Consumer Insights Panel uitvoerde. Het onderzoek heeft betrekking op gehuurde films via een streamingdienst gedurende het eerste kwartaal van 2020. Lees meer