Opzeggen

Heeft uw internet provider weer een storing gehad en bent u er nu echt klaar mee? Zijn de prijzen weer verhoogd en is het deze keer de druppel? Of wilt u simpelweg een snellere internet verbinding? Wat de reden ook is, het is tijd voor wat nieuws. Houd rekening met de volgende zaken bij het opzeggen van uw internet abonnement.

Contractduur

Kijk allereerst naar de contractduur. Bent u nog geen jaar klant bij uw huidige provider dan zit u in de meeste gevallen nog vast aan het contract. Het abonnement kan pas opgezegd worden als de contracttermijn is verstreken. Bent u langer dan een jaar klant en heeft u in de tussentijd uw abonnement niet aangepast? Dan bent u waarschijnlijk contractvrij. Controleer dit altijd even bij uw provider.

Opzegtermijn

Alle providers hanteren een opzegtermijn van één maand. Alleen voor zakelijk internet zijn hier uitzonderingen op. Wanneer u bijvoorbeeld wilt dat het abonnement wordt beëindigd op 1 december dan dient de opzegging uiterlijk op de laatste dag van oktober binnen te zijn bij uw provider.

Overstappen

Gaat u van de ene provider naar de andere provider dan stapt u over. In de meeste gevallen regelen de providers de overstap onderling. U hoeft hier zelf bijna niets voor te doen. Lees meer over het overstappen en wat Breedbandwinkel voor u kan betekenen hierin.

Opzeggen bij providers

Bekijk hieronder per provider hoe u uw abonnement kunt opzeggen:

Meer weten over internet providers?

Meer informatie over internet providers leest u hier