Opzeggen

Heeft jouw internet provider weer een storing gehad en ben je er nu echt klaar mee? Zijn de prijzen weer verhoogd en is het deze keer de druppel? Of wil je simpelweg een snellere internet verbinding? Wat de reden ook is, het is tijd voor wat nieuws. Houd rekening met de volgende zaken bij het opzeggen van je internet abonnement.

Contractduur

Kijk allereerst naar de contractduur. Ben je nog geen jaar klant bij jouw huidige provider dan zit je in de meeste gevallen nog vast aan het contract. Het abonnement kan pas opgezegd worden als de contracttermijn is verstreken. Ben je langer dan een jaar klant en heb je in de tussentijd het abonnement niet aangepast? Dan ben je waarschijnlijk contractvrij. Controleer dit altijd even bij jouw provider.

Opzegtermijn

Alle providers hanteren een opzegtermijn van één maand. Alleen voor zakelijk internet zijn hier uitzonderingen op. Wanneer je bijvoorbeeld wilt dat het abonnement wordt beëindigd op 1 december dan dient de opzegging uiterlijk op de laatste dag van oktober binnen te zijn bij jouw provider.

Overstappen

Ga je van de ene provider naar de andere provider dan stap je over. In de meeste gevallen regelen de providers de overstap onderling. Je hoeft hier zelf bijna niets voor te doen. Lees meer over het overstappen en wat Breedbandwinkel voor jou kan betekenen hierin.

Opzeggen bij providers

Bekijk hieronder per provider je jouw abonnement kunt opzeggen:

Meer weten over internet providers?

Meer informatie over internet providers lees je hier