Verhuizen bij internet provider KPN

Heb je op dit moment een KPN abonnement op je adres maar ga je binnenkort verhuizen? Er zijn een aantal belangrijke dingen waaraan je moet denken om niet zonder internet te komen zitten.

Met onderstaand overzicht weet je zeker dat je niet zonder internet komt te zitten.

1. Ben je al contractvrij?

Indien je al contractvrij bent, dan heb je twee opties. Je kan je KPN abonnement meeverhuizen of je kan overstappen naar een andere internet provider. In beide gevallen moet je rekening houden met een levertijd van minimaal 3 weken. Je moet de verhuizing dus tijdig doorgeven aan KPN en als je overstapt naar een nieuwe provider dan heeft deze ook ongeveer 3 weken nodig om alles op tijd te activeren. Zorg dat je dus op tijd bent anders zit uje tijdelijk zonder internet. Wij zorgen ervoor dat de overstap perfect verloopt.

Doe hier onze postcodecheck en ontdek welke aanbieders op je nieuwe adres kunnen leveren.

KPN rekent geen verhuiskosten en je contract blijft zoals het was. Tenzij je een verouderd KPN abonnement hebt, KPN zal dan in overleg met jou een nieuw abonnement aanbieden.

2. Contractduur nog niet voorbij?

Wanneer je nog vast aan je huidige abonnement zit heb je ook nog steeds twee opties:

  1. Je kan ervoor kiezen om je abonnement af te kopen en daarna over te stappen naar een nieuwe provider. Of je verhuist je KPN internet mee naar het nieuwe adres.
  2. Wil je je KPN abonnement mee verhuizen of heb je geen andere keuze, ga dan naar de verhuispagina van KPN en start daar de live chat of bel naar 0800-0402.

3. Telefoonnummer meenemen?

Je kan je telefoonnummer meenemen als je binnen dezelfde netnummer regio blijft wonen. Als je naar een andere regio verhuist en het netnummer daardoor verandert, bijvoorbeeld van Amsterdam (020-) naar Rotterdam (010-), dan krijg je een nieuw telefoonnummer van KPN.

Meer weten over internet providers?

Meer informatie over internet providers lees je hier