Verhuizen bij internet provider KPN

Heeft u op dit moment een KPN abonnement op uw adres maar gaat u binnenkort verhuizen? Er zijn een aantal belangrijke dingen waaraan u moet denken om niet zonder internet te komen zitten.

Met onderstaand overzicht weet u zeker dat u niet zonder internet komt te zitten.

1. Bent u al contractvrij?

Indien u al contractvrij bent, dan heeft u twee opties. U kunt uw KPN abonnement meeverhuizen of u kunt overstappen naar een andere internet provider. In beide gevallen moet u rekening houden met een levertijd van minimaal 3 weken. U moet de verhuizing dus tijdig doorgeven aan KPN en als u overstapt naar een nieuwe provider dan heeft deze ook ongeveer 3 weken nodig om alles op tijd te activeren. Zorg dat u dus op tijd bent anders zit u tijdelijk zonder internet. Wij zorgen ervoor dat de overstap perfect verloopt.

Doe hier onze postcodecheck en ontdek welke aanbieders op uw nieuwe adres kunnen leveren.

KPN rekent geen verhuiskosten en uw contract blijft zoals het was. Tenzij u een verouderd KPN abonnement heeft, KPN zal dan in overleg met u een nieuw abonnement aanbieden.

2. Contractduur nog niet voorbij?

Wanneer u nog vast aan uw huidige abonnement zit heeft u ook nog steeds twee opties:

  1. U kunt ervoor kiezen om uw abonnement af te kopen en daarna over te stappen naar een nieuwe provider. Of u verhuist uw KPN internet mee naar het nieuwe adres.
  2. Wilt u uw KPN abonnement mee verhuizen of heeft u geen andere keuze, ga dan naar de verhuispagina van KPN en start daar de live chat of bel naar 0800-0402.

3. Telefoonnummer meenemen?

U kunt uw telefoonnummer meenemen als u binnen dezelfde netnummer regio blijft wonen. Als u naar een andere regio verhuist en het netnummer daardoor verandert, bijvoorbeeld van Amsterdam (020-) naar Utrecht (030-), dan krijgt u een nieuw telefoonnummer van KPN.

Meer weten over internet providers?

Meer informatie over internet providers leest u hier