Miljoenen huishoudens contractvrij door prijsverhogingen

Miljoenen huishoudens contractvrij door prijsverhogingen

Wegens prijsverhogingen bij providers Ziggo, KPN, Telfort, XS4ALL en Delta zijn miljoenen huishoudens nu contractvrij met hun internet, tv en bellen abonnement. Opvallend is dat overstappers zelf op moeten zeggen en geen gebruik kunnen maken van de overstapservice.

Waar bij zorgverzekeringen en energie december geldt als overstapmoment, is juni dit geworden voor internet, tv en bellen. Afgelopen jaren voerden namelijk alle grote providers zoals Ziggo, KPN en haar dochters Telfort en XS4ALL prijsverhogingen door per juli. Hierdoor komen nu jaarlijks miljoenen huishoudens contractvrij. Vorig jaar zag Breedbandwinkel in mei en juni een forse toename in het aantal overstappers vanaf providers die hun prijzen ophoogden. Dit jaar lijkt dit aantal nog groter, zo worden er nu 21% meer postcodechecks uitgevoerd door oriënterende bezoekers dan vorig jaar mei en juni.
Prijsvechters als T-Mobile, Youfone, NLE en Online profiteren deze maanden fors van alle overstappers. Provider T-Mobile heeft tevens officieel bekendgemaakt dit jaar de tarieven in ieder geval niet op te hogen.

Hoe klein de wijzigingen soms ook zijn in bijvoorbeeld het beltarief of het schrappen van een zender; klanten die hiermee worden geconfronteerd kunnen het abonnement beëindigen en overstappen naar een andere provider. Ook wanneer de eerste contractperiode (doorgaans 1 of 2 jaar) nog niet is afgelopen. Indien niet wordt opgezegd gaat men automatisch akkoord met de tariefsverhogingen.
Lees hier alle details over de prijsverhogingen.

Problemen met overstapservice
Wanneer klanten overstappen naar een andere provider wordt normaal gesproken gebruikgemaakt van de overstapservice. Hierbij zegt de nieuwe provider het oude abonnement voor de klant op wanneer het nieuwe abonnement wordt geactiveerd.
Bij klanten die nu contractvrij zijn door de aangekondigde prijswijzigingen blijkt dit in de praktijk echter administratieve problemen op te leveren. Klanten die gebruikmaken van de overstapservice worden vaak ten onrechte geconfronteerd met een afkoopsom voor de rest van het contract. Breedbandwinkel adviseert deze klanten dan ook het oude abonnement zelf op te zeggen om administratieve rompslomp te voorkomen.

Prijsverhogingen Ziggo
Ziggo voert prijsverhogingen door voor bijna al haar pakketten per 1 juli. Voor de meeste abonnementen komt de prijsverhoging neer op 2,00 euro per maand. Ook de beltarieven wijzigen. Zowel de start- als beltarieven gaan van 0,11 naar 0,12 euro per gesprek en minuut.
Lees hier alles over de Ziggo prijsverhogingen.

Prijs- en snelheidsverhogingen KPN
KPN verhoogt per 1 juli de tarieven van haar internet, tv en bellen abonnementen met 2,50 euro per maand. Ook wordt de internetsnelheid voor veel klanten opgehoogd en vinden er wat zenderwijzigingen plaats. Net als Telfort en XS4ALL hoogt KPN het bel- en starttarief op naar 0,13 euro per minuut en gesprek.
Lees hier alles over de KPN prijs- en snelheidsverhogingen.

Prijs- en snelheidsverhogingen XS4ALL
XS4ALL verhoogt per 3 juli haar tarieven en voert enkele zenderwijzigingen door. De provider heeft eerder deze maand al een snelheidsverhoging doorgevoerd. Net als KPN en Telfort hoogt XS4ALL het bel- en starttarief op naar 0,13 euro per minuut en gesprek en zijn er wat zenderwijzigingen.
Lees hier alles over de XS4ALL prijs- en snelheidsverhogingen.

Prijsverhogingen Telfort
Telfort hoogt per 1 juli voor bestaande klanten die een Internet Standaard (50Mb) contract af hebben gesloten na oktober 2016 de tarieven met 2,50 euro per maand op. Klanten met een ouder contract krijgen ook te maken met verhogingen. Ook zijn er wat zenderwijzigingen en tariefswijzigingen in zenderpakketten. Net als KPN en XS4ALL hoogt Telfort het bel- en starttarief op naar 0,13 euro per minuut en gesprek.
Lees hier alles over de Telfort prijsverhogingen.

Prijs- en snelheidsverhogingen Delta
Delta verhoogt de tarieven van haar alles-in-1 pakketten met 2,50 euro per maand. De TV & Internet pakketten gaan met 3,50 euro per maand omhoog. Verder krijgen alle pakketten behalve het snelste 400 Mb pakket een snelheidsverhoging.
Lees hier alles over de Delta prijs- en snelheidsverhogingen.

Opzeggen en overstappen
Controleer voordat u overstapt altijd goed of deze tariefswijzigingen ook voor u gelden. Als het goed is heeft u hier van uw provider bericht over ontvangen. Is dat het geval, dan bent u vrij om over te stappen naar een andere provider.
Komt u er niet uit? Onze ervaren overstapspecialisten helpen u graag indien u nog vragen heeft. Wij zijn gratis telefonisch bereikbaar op 0800 - 0160.
Bekijk hier direct welke aanbiedingen op uw adres beschikbaar zijn en stap eenvoudig over: