Ruim 5 miljoen Nederlandse huishoudens contractvrij

Ruim 5 miljoen Nederlandse huishoudens contractvrij

Wegens diverse tariefsverhogingen bij providers KPN, Telfort, XS4ALL en Ziggo zijn ruim 5.000.000 Nederlandse huishoudens nu contractvrij met hun internet, bellen en tv abonnement. Door de prijswijzigingen kunnen klanten bij deze providers kosteloos het lopende contract voor 1 juli 2016 opzeggen en overstappen naar een andere provider. Indien niet wordt opgezegd gaat men per 1 juli automatisch akkoord met de tariefsverhogingen.

Afgelopen jaren voerden de grotere providers als Ziggo, KPN en haar dochters Telfort en XS4ALL prijsverhogingen door per 1 juli met als reden het investeren in de verbetering van diensten. Hierdoor komen jaarlijks miljoenen huishoudens contractvrij.
Hoe klein de wijzigingen soms ook zijn; klanten die worden geconfronteerd met een tariefsverhoging kunnen het abonnement beëindigen, ook wanneer de eerste contractperiode (doorgaans 1 of 2 jaar) nog niet is afgelopen.

Tariefsverhogingen KPN, Telfort en XS4ALL
Per 1 juli 2016 verhogen KPN, Telfort en XS4ALL diverse tarieven voor haar interactieve tv, internet en bellen abonnementen. KPN en XS4ALL verhogen alle internetabonnementen met 2,50 euro per maand, bij Telfort blijven deze tarieven gelijk.
Bij zowel KPN, Telfort als XS4ALL worden de beltarieven opgehoogd naar 0,11 euro per minuut en 0,11 euro per gesprek in plaats van 0,10 euro per minuut en 0,10 euro per gesprek.
Voor interactieve tv wijzigen bij deze providers een aantal zenders van zenderpakket, worden zenders toegevoegd en worden zendernummers aangepast.
Ook voegt KPN kosteloos het KPN Veilig pakket toe aan alle internetabonnementen en maakt Telfort het nu mogelijk door te schakelen naar een ander telefoonnummer of voicemail.

Tariefsverhogingen Ziggo
Per 1 juli verhoogt ook Ziggo de tarieven van al haar abonnementen met maximaal 1,95 euro per maand. Het binnenlandse gesprekstarief voor bellen naar vast en mobiel stijgt met 0,01 euro per minuut en wordt nu 0,11 euro per minuut. Het starttarief stijgt ook met 0,01 euro voor gesprekken die buiten een eventuele telefoniebundel vallen.
Ziggo klanten ontvangen persoonlijk bericht over de wijzigingen. De tariefswijzigingen kunnen verschillen per regio in verband met de eerdere fusie tussen kabelaars UPC en Ziggo.

Opzeggen en overstappen
Controleer voordat u overstapt altijd goed of deze tariefswijzigingen ook voor u gelden. Is dat het geval, dan bent u vrij om over te stappen naar een andere provider. Komt u er niet uit? Onze ervaren overstapspecialisten helpen u graag indien u nog vragen heeft. Wij zijn gratis telefonisch bereikbaar op 0800 - 0160.
Bekijk hier direct welke aanbiedingen op uw adres beschikbaar zijn en stap eenvoudig over naar een goedkoper pakket:

Een ogenblik geduld a.u.b.