UPC verdwijnt, Ziggo wordt alleenheerser op kabelmarkt

Liberty Global, het moederbedrijf van UPC heeft met Ziggo een akkoord bereikt over een fusie tussen beide kabelbedrijven. Liberty Global heeft een bod van 34,53 euro per aandeel uitgebracht op Ziggo en waardeert het bedrijf met dit bod op 10 miljard euro.

De fusie tussen beide kabelaars betekent dat de bedrijven gezamenlijk ruim 90 procent marktaandeel in handen krijgt. Liberty Global hoopt dat halverwege 2014 alles rond is.

De ACM (Autoriteit Consument & Markt) en de aandeelhouders moeten nog wel goedkeuring geven voor deze fusie. De fusie tussen de twee kabelaars zal een het nodige gaan veranderen op de tv en internetmarkt. De ACM zal hierdoor een groot onderzoek moeten doen, ook zal Brussel naar de fusie gaan kijken.

Wanneer de gewenste fusie eenmaal rond is, verdwijnt de merknaam UPC en gaat het geheel verder als Ziggo.

door 30.219 keer gelezen