KPN geeft film als compensatie voor trage tv-ontvangers

KPN geeft film als compensatie voor trage tv-ontvangers

Veel klanten van KPN en XS4ALL hebben sinds afgelopen lente last gehad van traag werkende tv-ontvangers. Na diverse pogingen is KPN er nu in geslaagd de problemen eindelijk op te lossen. Begin januari werd gestart met de uitrol van de definitieve oplossing, een nieuwe firmware update. De provider meldt nu dat alle onwillige decoders geüpdatet zijn.

"Afgelopen zaterdag hebben de laatste klanten de software-update gehad die het probleem van de traag werkende tv-ontvanger oplost. Hiermee is dit probleem verholpen en dat horen we ook terug van onze klanten”, aldus Ellen van Heerwaarden, woordvoerder van KPN over het einde van de slepende decoder problemen.

Gratis content voor interactieve tv-klanten
Eerder liet KPN ook al weten dat de klanten die lang last gehad hebben van de problemen, gecompenseerd zullen worden. Over de vorm van die compensatie werd aanvankelijk nog niets los gelaten. Vanochtend zei de woordvoerder van KPN desgevraagd het volgende daarover: "De getroffen iTV-klanten worden vanaf vandaag (22 januari, red.) verrast met een leuk gebaar in de vorm van gratis content."

Inmiddels is duidelijk dat het gaat om een voucher voor een gratis film of een maand gratis kijken naar acht tv-zenders uit het Plus-pakket. Klanten die het Plus-pakket al hebben, kunnen kiezen voor de gratis film-voucher. Interactieve tv-klanten kunnen die tot en met 28 februari inwisselen. De eerste reacties van klanten over deze compensatie die vanmiddag op het gebruikersforum van KPN verschenen, waren nogal wisselend.

Naweeën van update
Enkele dagen na de start van de update waren er nog even signalen dat de nieuwe firmware de problemen niet bij alle klanten op zou lossen. Navraag bij KPN wees echter uit dat het daarbij ging om decoders die na de update opnieuw opgestart moesten worden.

Inmiddels verschijnen op het gebruikersforum van KPN wel andere, nieuwe, storingsmeldingen. Die gaan met name over het korte tijd uitvallen van het beeld en het in beeld verschijnen van diverse storingsmeldingen.
Vooralsnog lijken deze storingen, die slechts door een klein deel van de ruim 2 miljoen klanten gemeld worden, niet gerelateerd te zijn aan de nieuwe firmware. Dat is althans wat KPN-medewerkers op het forum antwoorden.

door Bron: KPN, 4.003 keer gelezen