Aantal Ziggo klanten neemt weer toe

Aantal Ziggo klanten neemt weer toe

De Nederlandse internetmarkt is in het derde kwartaal van 2015 weer gegroeid. Ziggo heeft 29.000 nieuwe klanten aangesloten, nadat het eerder dit jaar veel klanten had verloren.

De algemene groei, die de afgelopen tijd voornamelijk werd veroorzaakt door glasvezelinternet, was ook dit kwartaal de grootste groeier.
Internet via glasvezel zag een groei van maar liefst 5,8 procent en komt nu op 13 procent van de totale internetmarkt. Kabelinternet steeg met bijna 1 procent. Het aantal kabelaansluitingen komt hiermee op 3,28 miljoen.

Ziggo, de grootste kabelaar van Nederland, groeide met 29.000 aansluitingen. KPN (inclusief dochterbedrijven Telfort en XS4ALL), de grootste concurrent van Ziggo, groeide echter net iets harder met 31.000 nieuwe aansluitingen.

Ziggo is de afgelopen periode hard bezig om klanten terug te winnen die de kabelaar in de afgelopen maanden kwijt is geraakt door de fusie met UPC. Zo heeft de internetprovider een gratis sportkanaal gelanceerd en heeft het vorige week de rechten van de Engelse voetbalcompetitie gekocht. Hierdoor zijn de belangrijkste Engelse voetbalwedstrijden vanaf volgend seizoen ook gratis te zien voor alle Ziggo klanten.

De totale huishoudpenetratie van vast internet is met 2,4 procent gegroeid naar 92,5 procent. Het totaal aantal internetaansluitingen staat daarmee nu op 7,093 miljoen.