13 procent Nederlanders dagelijks last van internetstoring

Wanneer de internetverbinding thuis hapert, ergert ruim 75 procent van de Nederlanders zich hieraan. Maar liefst 13 procent zegt dat dit een dagelijks terugkerend probleem is. Daar tegenover staat dat 45 procent dit probleem nooit ervaart. Dit blijkt uit een onderzoek onder ruim 1.000 Nederlanders van Multiscope in opdracht van Reggefiber.

Indien de internetverbinding hapert of slecht werkt dan doet twee derde van de respondenten uit het onderzoek helemaal niets en wacht tot het probleem zich vanzelf oplost. Ruim 20 procent klaagt over het apparaat dat het probleem ervaart. Anderen gaan de tijd doden doormiddel van het halen van eten of drinken (14 procent), maken een sanitaire stop (10 procent) of proberen met internet verbinding te maken via een ander apparaat (11 procent).

Mannen en vrouwen hebben een andere behoefte als het gaat om de snelheid van de internetverbinding. Vrouwen vinden een snelle verbinding in de avonduren belangrijker zodat zij probleemloos online tv kunnen kijken terwijl mannen juist behoefte hebben aan een hogere snelheid als zij overdag aan het werk zijn.