XS4ALL nummer 1 in Nationale Providertest

XS4ALL heeft de beste score gehaald in de Nationale Providertest. De eindscore is een 8,4 en daarmee laat XS4ALL de meeste andere providers een volle punt achter zich. Op het onderdeel helpdesk scoort XS4ALL een 8 en voor de functionaliteit van haar ADSL-abonnementen zelfs een 10. Op de vraag 'welk rapportcijfer geeft u uw provider' krijgt XS4ALL het hoogste cijfer, een 8,5.

De Nationale Providertest is een onderzoek naar de snelheid, het dienstenpakket en de klantvriendelijkheid van de vijftien grootste internetproviders van Nederland. Deze internetproviders verzorgen de breedband internetaansluiting bij consumenten thuis via adsl of de kabel.
Iedere provider heeft een rapportcijfer gekregen voor downloadsnelheid, functionaliteit, helpdesk, prijs/kwaliteit en als provider. De laatste twee cijfers zijn gegeven door het lezerspanel van de tijdschriften PCM en Computer Idee. Voor dit onderzoek vulden de lezers in totaal 3500 vragenlijsten in.

De hoge score voor functionaliteit is gebaseerd op het inbegrepen pakket aan pop-mailboxen, aliassen, website en spamfilter. Voor de helpdesk is gekeken naar het cijfer van het lezerspanel, het telefoontarief en de openingstijden. De helpdesk van XS4ALL heeft relatief beperkte openingstijden, maar de kwaliteit woog in dit onderzoek veel zwaarder mee. Opvallend is verder het lage telefoontarief: gemiddeld 4 eurocent per minuut.

Directeur Marion Koopman: "Hier zijn we natuurlijk erg blij mee. De nationale providertest wordt niet alleen gedaan door betrouwbare partijen, maar ook door haar lezers. En waardering van het lezerspanel vinden wij heel belangrijk. We zullen nu natuurlijk niet tevreden achterover gaan leunen. We zijn en blijven hard aan het werk om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren."

door Bron: XS4ALL, 68.135 keer gelezen