UPC wijzigt abonnementen wegens fusie met Ziggo

Sinds de fusie definitief is tussen UPC en Ziggo zijn er al verschillende wijzigingen doorgevoerd. Zo is Ziggo al enige tijd klanten om aan te zetten naar het televisie-platform van UPC. Kabelaar UPC gaat nu per 1 april een aantal wijzigingen doorvoeren in het portfolio.

Per 1 april verlaagt UPC de prijs van haar CI+ insteekkaart voor digitale tv met 2 euro per maand en wordt het terugkijken van SBS6, Veronica en Net5 gratis. UPC gaat echter wel de tijd waarin men terug kan kijken verkorten. Nu werkt Programma Gemist tot 10 dagen terug en per 1 april wordt dit 7 dagen.

Vanaf april worden ook een aantal tarieven gelijkgetrokken. Sport1, Film1 en de FOX Sports zenderpakketten zijn vanaf dat moment hetzelfde geprijsd bij zowel UPC als Ziggo.

Sinds de bekendmaking van de fusie hebben de kabelexploitanten een forse daling in klanten gezien. Sinds de overname is UPC 11.000 klanten verloren en Ziggo de laatste twee maanden van afgelopen jaar 15.000 klanten. Dit verlies gaat tegen de trend van de rest van het jaar in, daarin zagen beide kabelaars juist een stijging van 31.000 klanten.