Breedbandwinkel.nl beste vergelijkingssite alles-in-een pakket

In de Web Performance Scan van onderzoeksbureau WUA! is Breedbandwinkel.nl verkozen tot favoriete vergelijkingssite door respondenten die opzoek zijn naar een totaalpakket voor internet, bellen en tv. Naast vijftien verschillende vergelijkingssites zijn ook de websites van de aanbieders zelf in het onderzoek opgenomen. UPC.nl is hierbij, net als vorig jaar, als beste uit de bus gekomen, gevolgd door Tele2.nl.

Breedbandwinkel.nl was de twee voorgaande jaren ook al de meest favoriete vergelijkingssite waar het ging om abonnementen van enkel internet. Algemeen directeur Peter van Wezel: "Het grootste gedeelte van de Nederlandse huishoudens sluit tegenwoordig een 2-in-1 of een 3-in-1 pakket af. Bellen via internet is goedkoper en digitale TV biedt een betere kwaliteit, meer radio- en TV-zenders en extra diensten. Op deze alles-in-één pakketten worden vaak aantrekkelijke kortingen geboden, omdat alle diensten bij één aanbieder worden afgenomen. Een soort kwantumkorting dus, waarbij de klant ook van maar één partij een factuur ontvangt. Het totale pakket bestaat nu echter uit zoveel factoren, dat het des te verstandiger is om alle aanbieders en abonnementen goed met elkaar te vergelijken. We waarderen het enorm dat het WUA! onderzoek aantoont dat Breedbandwinkel.nl ook op het gebied van totaalpakketten als beste vergelijkingssite wordt aangewezen."

Opmerkelijk is dat het alles-in-één voordeelpakket van winnaar UPC.nl op Breedbandwinkel.nl binnen het eigen dekkingsgebied slechts een vijfde plaats scoort als het gaat om meest bestelde totaalpakket. Volgens van Wezel toont dit gegeven nu juist het belang aan van een nauwkeurige en objectieve vergelijking. "Een groot marketingbudget kan veel potentiële klanten over de streep trekken. Die vergelijken misschien nog twee of drie andere aanbieders die hen te binnen schieten, maar onze site biedt wel veertien aanbieders van totaalpakketten. Juist providers die minder geld aan reclame uitgeven, kunnen vaak gunstige abonnementen bieden voor de prijsbewuste consument. Zo is ons meest bestelde totaalpakket binnen het UPC dekkingsgebied bijvoorbeeld het Scarlet Family pakket."