Breedbandinternet is volgens Britse consumenten de beste innovatie van de afgelopen tien jaar. Dat blijkt uit onderzoek van de Britse organisatie The Foundation.
Maar liefst 64 procent van de ondervraagden noemden breedband als beste innovatie. Online vergelijkingssites werden door 12,6 procent van de ondervraagden genoemd. Hieruit blijkt dat Breedbandwinkel.nl een zeer innovatief platform biedt.
"De keuze maakt duidelijk hoe belangrijk breedband geworden is voor de consument," merkt Charlie Dawson, topman van The Foundation, op tegenover het magazine Computer Weekly. "Breedband biedt de consument de mogelijkheid om veel dingen veel sneller, veel efficiënter en met veel minder inspanningen te doen. Dat is mogelijk de reden waarom 71 procent van de Britse consumenten breedband hebben."
Breedband werd gevolgd door online shopping (31,3 procent), Google (18 procent), beveiligde betaalkaarten (16,3 procent), digitale fotografie (13 procent), community recycling (10,6 procent), gezondheidslabels op voeding (9,6 procent), budgetluchtvaart (8,3 procent) en satellietnavigatie (8 procent). Reality-televisie was volgens de ondervraagden de uitvinding die het minst heeft bijgedragen, gevolgd door sociale netwerken en pop-ups.