Meer klanten, omzet en winst voor T-Mobile

Meer klanten, omzet en winst voor T-Mobile

Afgelopen week maakte T-Mobile de resultaten over het eerste kwartaal van 2020 bekend en die mogen best rooskleurig genoemd worden. De gevolgen van de eerste corona tegenslagen zoals het in maart gedwongen moeten sluiten van winkels hebben nog geen invloed op de resultaten uit het eerste kwartaal. De omzet, winst en het klantenbestand groeiden allen aanzienlijk.

Meer mobiele en vaste klanten
Het netto klantenbestand van de provider steeg in alle segmenten. Bij de vaste diensten kwamen er netto 14.000 nieuwe abonnees bij.
De grootste stijging werd gerealiseerd bij de mobiele diensten. Zo steeg het netto aantal abonnees met 67.000 en kon T-Mobile 9.000 nieuwe prepaid klanten verwelkomen.

Afhankelijkheid KPN verminderen
Voor wat betreft de glasvezel activiteiten liet CEO Abildgaard aan Telecompaper weten dat de recente deregulering van de markt de noodzaak om minder afhankelijk te worden van KPN vergroot heeft. Daarvoor zal T-Mobile vaart moeten zetten achter haar eigen glasvezelplannen.

De provider plant, om de afhankelijkheid van KPN te verminderen, naast de reeds aangekondigde 32.000 aansluitingen in Den Haag (Segbroek) dit jaar nog 100.000 eigen glasvezel aansluitingen. T-Mobile werkt hiervoor samen met Primevest en VolkerWessels Telecom.

Gestegen omzet en winst
De omzet van T-Mobile steeg, vergeleken met een jaar eerder, met 3,3 procent. Ook de winstmarge zat jaar op jaar in de lift en kwam met 28,6 procent ruim twee procentpunten hoger uit. Aan het eind van het eerste kwartaal telde T-Mobile bijna 5,7 miljoen mobiele en 632.000 vaste klanten.

De omzet kwam in het eerste kwartaal uit op 476 miljoen euro. Daarvan kwam 381 miljoen voor rekening van de mobiele divisie van de provider. De omzet uit vaste (breedband) diensten bedroeg 95 miljoen euro.

T-Mobile presteerde beter dan KPN
Vergeleken met KPN heeft T-Mobile duidelijk een beter eerste kwartaal achter de rug. Eind april presenteerde KPN de resultaten over het eerste kwartaal. Daaruit bleek dat die provider over die periode, jaar op jaar, een omzetdaling van 1,9 procent moest rapporteren.
Positief voor KPN was wel dat die omzetdaling niet leidde tot een lagere winst. In tegendeel, de winst steeg met ruim 3 procent en ook de winstmarge lag met 43,3 procent bijna twee procentpunten hoger. Waar T-Mobile het wel echt beter doet is het binnenhalen van (nieuwe) abonnees. Zo daalde het netto breedband klantenbestand van KPN in het eerste kwartaal met 25.000.

door Bron: T-Mobile, 3.734 keer gelezen